Het leven in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Inés Kwekkeboom - WaarBenJij.nu Het leven in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Inés Kwekkeboom - WaarBenJij.nu

Het leven in Madrid

Door: Inés Kwekkeboom

Blijf op de hoogte en volg Inés

17 Februari 2014 | Spanje, Madrid

Hoi allemaal!!

Hier dan mijn eerste reisverslag over het leven in Madrid. Na een verhuizing heb ik nu eindelijk een fijn plekje gevonden in een van de nieuwere wijken van Madrid. Ik zat eerst in het oude gedeelte (Plaza de Lavapies) maar voelde me hier niet prettig dus ben geswitcht van kamer. Ik woon nu op 10 min van het centrum (wat ook prima te doen is). De kamer is huge en ik heb een balkon met een mooi uitzicht! Zal meteen even wat foto's uploaden;)

Ik heb me even een tijdje alleen gevoeld en gigantisch verveeld, maar sinds ik in dit huis woon heb ik al contact kunnen maken met 2 hele aardige huisgenoten (die helaas in maart al vertrekken, maar hoop/verwacht dat er in maart meer mensen komen) en een jongen die ik in de metro heb leren kennen. Met hem heb ik zondag een paar drankjes gedronken en hij heeft me een paar mooie straten van Madrid laten zien.

Ondanks dat ik in een hele grote stad woon begint mijn omgeving toch echt als een dorpje te voelen. Er is een bar op de hoek waar ik wel eens heb gezeten en telkens als ik langs loop zwaaien we even.

Op mijn stage gaat het 'fenomenal' (geweldig). Mijn collega's zijn erg vriendelijk en heel behulpzaam!! Het is een kleine basisschool en het team is heel betrokken. Ik leer heel veel op mijn stage, omdat mijn mentor me ook niet-lesgebonden opdrachten geeft zoals het observeren van kinderen in verschillende vak- vormingsgebieden. Dit vind ik heel prettig omdat ze hiermee laat zien dat ze zich betrokken opstelt bij mijn ontwikkeling als leerkracht.

Hier in Spanje eten ze om 14.00 uur warm en ook nog eens om 21.00 uur (la cena), maar dat laatste is niet aan mij besteed. Om 13.00 uur eten de kinderen warm en wij stagiaires en leerkrachten mogen gratis meeprofiteren van de catering, dus dat is even goed geregeld! (Y)

Ik gaf de vorige jaren les aan de midden- en bovenbouw en dat vergde veel voorbereiding, in tegenstelling tot de groep waar ik nu stage loop (2-3). Er is zoveel ruimte voor leuke activiteiten en hierdoor worden mijn creatieve skills weer op de proef gesteld, hihi!

Un saludo desde España!!

Inés Kwekkeboom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Inés

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 2319

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Stage in Madrid

Landen bezocht: